Φίλε επισκέπτη,

Καλωσόρισες στο ιστολόγιό μου .

Είμαι ο Άρης Γαβριηλίδης γεννημένος το 1948 στον Πειραιά. Σπούδασα οικονομικά στην Νομική Αθηνών και σταδιοδρόμησα ως διευθυντικό στέλεχος σε ναυτιλιακές τράπεζες και επιχειρήσεις. Τώρα ασχολούμαι αποκλειστικά με τις δύο παλιές μου αγάπες: τη συγγραφή βιβλίων και την μικρογλυπτική (readymade, assemblance art)

Εδώ καταγράφω όσες από τις σκέψεις μου θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο να δημοσιευτούν. Εκθέτω επίσης φωτογραφίες από τα τεχνουργήματά μου, παρμένες από την "γκαλερί" της προσωπικής μου ιστοσελίδας: http://www.arisgavriilidis.gr/

Διευκρίνιση: ο τίτλος του blog, Aris-tourgimata, δεν οφείλεται σε οίηση αλλά σε λογοπαίγνιο: συνδυάζει το όνομά μου (Άρης) με τα δημι-ουργήματά μου (σκέψεις και τεχνουργήματα).

Φίλε επισκέπτη, ελπίζω να βρεις το ιστολόγιό μου ενδιαφέρον. Το σχόλιά σου ευπρόσδεκτα.

Σε περιμένω και:

Στην ιστοσελίδα μου: http://arisgavriilidis.gr/
στο Facebook: Aris Gavriilidis
στο Twitter: @agavriel1

EMAIL

497. Ο μυστηριώδης νόμος του κυρίου Παρέτο

Ο κανόνας "80-20" είναι ευρέως γνωστός στον επιχειρηματικό κόσμο. Λέει ότι περίπου το 80% των αποτελεσμάτων προέρχεται από το 20% των αιτίων. Για να καταλάβουμε καλλίτερα τι εννοεί ας ρίξουμε μια ματιά σε ένα δείγμα από τις πολλές περιπτώσεις που ισχύει: Το 80% των κερδών μιας εταιρείας προέρχεται από το 20% των πελατών της. Το 80% των πωλήσεών της προέρχεται από το 20% του των προϊόντων της.  Το 80% των αποφάσεων λαμβάνεται στο 20% της διάρκειας μιας σύσκεψης. Το 80% των απουσιών από την εργασία προέρχεται από το 20% των υπαλλήλων. Το 80% της αξίας του στοκ στην αποθήκη προέρχεται από το 20% των προϊόντων.

Το περίεργο είναι ότι ο κανόνας αυτός, γνωστός και ως "νόμος Παρέτο" (από τον Ιταλό οικονομολόγο του περασμένου αιώνα Vilfredo Pareto)  προκύπτει μόνο από εμπειρική παρατήρηση χωρίς να υπάρχει καμία θεωρία που να τον υποστηρίζει.

Γνώριζα την ύπαρξη του νόμου αυτού αλλά αμφισβητούσα την αποτελεσματικότητά του. Ώσπου, μια μέρα, στην ξένη τράπεζα που εργαζόμουν τότε, μας ζήτησαν να υπολογίσουμε το ετήσιο κέρδος του τμήματός μας σε συνάρτηση με τον αριθμό των πελατών μας. Το αποτέλεσμα επαλήθεψε τον Παρέτο. Το 80% των κερδών μας προερχόταν πράγματι από το 20% των πελατών μας. Μετά από αυτό αποφασίστηκε η αναδιοργάνωση του τμήματο. Κρατήσαμε το 20% των πελατών αυτών και το υπόλοιπο 80%  που απέδιδε μόνο το 20% των κερδών το στείλαμε σε άλλο τμήμα της τράπεζας που ασχολιόταν με την λιανική τραπεζική. Έτσι  βελτιστοποιήσαμε την απόδοσή μας.

Είμαι βέβαιος ότι ο καθένας από εσάς μπορεί εύκολα να διαπιστώσει την αλήθεια του νόμου, είτε είναι ασφαλιστής, ελεύθερος επαγγελματίας, καταστηματάρχης, έμπορος, αγρότης, βιοτέχνης, βιομήχανος ή επιχειρηματίας. Μετά από αυτό, μπορεί να αποφασίσει αν θα χρειαστεί να αλλάξει την στρατηγική του, επικεντρώνοντας την προσοχή και το ενδιαφέρον του στο 20% της πελατείας ή των προϊόντων του που του αποφέρουν το 80% των εσόδων του.     

Πιστεύω όμως ότι αν σκεφτούμε λίγο περισσότερο θα ανακαλύψουμε ότι ο νόμος του Παρέτο έχει εφαρμογή και στην προσωπική μας ζωή. Εκεί θα δούμε, για παράδειγμα ότι το 80% του χρόνου μας τον περνάμε με το 20% των φίλων μας. Ότι το 80% των τηλεφωνημάτων μας γίνεται με το 20% των προσώπων που έχουμε στην ατζέντα μας. Ότι το 80% του χρόνου μας φοράμε ρούχα από το 20% της γκαρνταρόμπας μας. Δεν ξέρω αν είναι χρήσιμες τέτοιους είδους διαπιστώσεις, είναι όμως σίγουρα διασκεδαστικές!

(Από την στήλη μου "Εμπειρικές συμβουλές αυτοβελτίωσης" στο διαδικτυακό περιοδικό Flow Magazine:
http://www.flowmagazine.gr/article/view/o_mustiriodis_nomos_tou_kuriou_pareto)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου