Φίλε επισκέπτη,

Καλωσόρισες στο ιστολόγιό μου .

Είμαι ο Άρης Γαβριηλίδης γεννημένος το 1948 στον Πειραιά. Σπούδασα οικονομικά στην Νομική Αθηνών και σταδιοδρόμησα ως διευθυντικό στέλεχος σε ναυτιλιακές τράπεζες και επιχειρήσεις. Τώρα ασχολούμαι αποκλειστικά με τις δύο παλιές μου αγάπες: τη συγγραφή βιβλίων και την μικρογλυπτική (readymade, assemblance art)

Εδώ καταγράφω όσες από τις σκέψεις μου θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο να δημοσιευτούν. Εκθέτω επίσης φωτογραφίες από τα τεχνουργήματά μου, παρμένες από την "γκαλερί" της προσωπικής μου ιστοσελίδας: http://www.arisgavriilidis.gr/

Διευκρίνιση: ο τίτλος του blog, Aris-tourgimata, δεν οφείλεται σε οίηση αλλά σε λογοπαίγνιο: συνδυάζει το όνομά μου (Άρης) με τα δημι-ουργήματά μου (σκέψεις και τεχνουργήματα).

Φίλε επισκέπτη, ελπίζω να βρεις το ιστολόγιό μου ενδιαφέρον. Το σχόλιά σου ευπρόσδεκτα.

Σε περιμένω και:

Στην ιστοσελίδα μου: http://arisgavriilidis.gr/
στο Facebook: Aris Gavriilidis
στο Twitter: @agavriel1

EMAIL

339. Οι θρησκείες στο τάσι της ζυγαριάς

 Ας υποθέσουμε πως έχουμε μπροστά μας μια ζυγαριά παλιού τύπου, εκείνη με τα τάσια. Στο ένα τάσι ας μπορούσαμε να βάλουμε όλα τα κακά που προξένησαν στην ανθρωπότητα όλες τις θρησκείες όλων των εποχών, από καταβολής κόσμου.  Δηλαδή:
·        Το αίμα που χύθηκε εξ αιτίας τους ή στο όνομά τους: ανθρωποθυσίες, ιεροί πόλεμοι, σταυροφορίες, φόνοι από φανατικούς (π.χ. της μαθηματικού Υπατίας), λιθοβολισμοί μοιχαλίδων, θανάτωση μοιχών, θύματα ιεράς εξέτασης, θανάτωση μαρτύρων, αυτοθυσίες μαρτύρων, τραυματισμοί, βασανισμοί, βιασμοί, ακρωτηριασμοί (κλειτοριδεκτομές), που έγιναν κατ’ επιταγήν ή εξ αιτίας κάποιας θρησκέίας.
·        Οι φυλακίσεις, ο πόνος, η οδύνη, η εξαθλίωση, οι διώξεις, η ορφάνια που υπέστησαν  τα θύματα των ως άνω ενεργειών αυτών αλλά και οι συγγενείς τους.
·        Το κακό που έκαναν οι θρησκείες σε μικρά παιδιά, τα οποία εγκλείστηκαν  δια βίου σε μοναστήρι επειδή ήταν «ταμένα» από τους γονείς τους, αυτά που βιάστηκαν από καθολικούς ιερείς.
·        Οι παντοειδείς κακοποιήσεις γυναικών από τους συζύγους επειδή αυτό επιτάσσουν ή επιτρέπουν οι κανόνες της θρησκείας.
·        Οι στερήσεις υλικών αγαθών και στοιχειωδών απολαύσεων στις οποίες έχουν αυτοβούλως υποβληθεί οι τηρούντες τους κανόνες της θρησκείας τους και προσβλέποντες σε μετά θάνατον ζωή.
·        Οι ενοχές που βασάνισαν τους παραβάτες των θρησκευτικών κανόνων και οι ψυχοσωματικές συνέπειές τους.
Ο κατάλογος αυτός είναι μόνον ενδεικτικός. Η δημιουργία πλήρους θα μπορούσε να είναι θέμα διδακτορικής διατριβής.

Στο άλλο τάσι ας μπορούσαμε να βάλουμε όλα τα καλά που επέφεραν στην ανθρωπότητα όλες οι θρησκείες, όλων των εποχών. Δηλαδή:
·        Παρηγορία, ψυχολογική στήριξη  σε δύσκολες καταστάσεις
·        Αντιμετώπιση του φόβου του θανάτου
·       Αποτροπή βλαπτικών πράξεων πάνω στην ζωή, στην τιμή και στην περιουσία άλλων ανθρώπων
·        Αγαθοεργίες, φιλανθρωπικό έργο
·        Συνεισφορά σε εθνικά θέματα
·        Ψυχική γαλήνη, πνευματικές ηδονές στους έχοντες την έφεση.
Και αυτός ο κατάλογος είναι ενδεικτικός ενώ ένας πλήρης θα μπορούσε να είναι το θέμα μιας άλλης διδακτορικής διατριβής.

Το ερώτημα τώρα είναι, προς τα πού φαντάζεται κανείς πως θα έγερνε η ζυγαριά; Ομολογώ πως δεν είμαι βέβαιος ότι γνωρίζω την απάντηση. Σε σχετική δημοσκόπηση, η γνώμη μου θα καταχωριζόταν  στην κατηγορία «δεν ξέρω, δεν απαντώ». Πολύ θα ήθελα όμως να έβλεπα τα αποτελέσματα μιας τέτοιας δημοσκόπησης. Λένε πάλι πως, μερικές φορές, μεγαλύτερη σημασία έχει η ερώτηση παρά η απάντηση. Εσύ τι πιστεύεις, φίλε αναγνώστη;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου