Με όλο τον προσήκοντα σεβασμό προς την θεία λειτουργία όλων των θρησκειών και δογμάτων, επισημαίνω τις εξής ομοιότητες ανάμεσα σ’ αυτήν και στην όπερα:
· Ο λόγος εκφέρεται με μουσική (ψαλμωδία-τραγούδι).
· Ο λόγος είναι αυστηρά καθορισμένος από γραπτό κείμενο (λιμπρέτο-ακολουθία).
· Ο χώρος τέλεσης είναι κάποιο μεγαλοπρεπές οικοδόμημα, κτισμένο γι’ αυτόν τον σκοπό (ναός-κτίριο όπερας).
· Η αμφίεση των συντελεστών είναι ειδική (άμφια-κοστούμια).
· Τα τελούμενα γίνονται ενώπιον ακροατηρίου (εκκλησίασμα-κοινό).
· Η θεματολογία της όπερας περιλαμβάνει θρησκευτικά θέματα (π.χ. «Σαλώμη», του Ρ. Στράους, «Μωυσής και Φαραώ» του Ροσσίνι, «Θεοδώρα» του Χαίντελ).
· Συνθέτες όπερας έγραψαν και εκκλησιαστική μουσική: ο Χαίντελ έγραψε και ορατόρια, ο Χάυντν όπερες και λειτουργίες κλπ.
Για διαφορετικούς, φυσικά, σκοπούς, χαίρομαι και τα δύο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου